Privacy Policy

INFORMATIVA PER LA TUTELA DEI DATI PERSONALI AI SENSI DELL’ARTICOLO 13 DEL D. LGS. 196/2003 E DEL REGOLAMENTO 679/2016
 
In adempimento a quanto disposto dal D. Lgs. 196/2003 e dal Regolamento 679/2016 (di seguito, il “GDPR“), la Società easycharter.it (P.I. 05908991218) con sede legale inVIA LUCA GIORDANO 99 NAPOLI (NA) CAP 80128  (di seguito, la “Società”), in qualità di Titolare del trattamento, rende le seguenti informazioni circa il trattamento cui saranno sottoposti i dati personali relativi alla impresa [?] o del sig. [?] (nel seguito, l’uno o l’altro definiti il “Cliente”) quale persona fisica ed ai dipendenti persone fisiche del Cliente. In tal senso, il Cliente si impegna a trasmettere la presente informativa ai dipendenti con i quali verrà in contatto la Società. Il trattamento dei dati personali sarà improntato ai principi di correttezza, liceità e trasparenza, e verrà realizzato tutelando i diritti e le libertà fondamentali dei soggetti interessati, nel rispetto della vigente normativa in materia di sicurezza e protezione dei dati personali.


1. Finalità del trattamento dei dati

I dati personali saranno trattati per le seguenti finalità:


1.  Adempimento di obblighi previsti o derivanti dalla legge (compresa la stipula del contratto e la corretta identificazione del legale rappresentante del Cliente o dei referenti del Cliente), da regolamenti e da normative comunitarie, nonché da disposizioni impartite da autorità o da organi a ciò autorizzati. Il conferimento dei dati personali necessari a tali finalità è necessario e il rifiuto di fornirli comporterà l’impossibilità di instaurare rapporti con la Società;


1. finalità connesse e strumentali alla instaurazione, esecuzione e gestione dei rapporti contrattuali tra la Società e il Cliente e i dipendenti del Cliente. In particolare, i dati personali saranno trattati per eseguire gli obblighi derivanti dal contratto o per adempiere, anche prima della conclusione del contratto stesso, a specifiche richieste dell’interessato. I dati personali potranno altresì essere utilizzati per provvedere agli adempimenti inerenti allo svolgimento dell’attività economica e del contratto ed alle relative operazioni contabili, amministrative, fiscali. Alcune di tali attività potranno essere svolte anche da soggetti terzi a ciò preposti dal Titolare del trattamento. Il conferimento dei dati personali necessari a tali finalità è necessario e il rifiuto di fornirli da parte del Cliente o del dipendente del cliente potrebbe comportare l’impossibilità per la Società di prestare alcuni servizi richiesti o di instaurare correttamente il rapporto contrattuale con il Cliente.

La base giuridica del trattamento è l’esecuzione del contratto di lavoro con il Cliente e l’adempimento di obblighi di legge ai quali è soggetto il Titolare del trattamento.

2.   Modalità di trattamento dei dati e conservazione
Il trattamento sarà effettuato mediante strumenti manuali e/o mediante l’ausilio di strumenti informatici, in modo funzionale alle finalità indicate, e tale da garantire, in ogni caso, la sicurezza e la riservatezza dei dati personali, in conformità alle norme che impongono l’adozione di misure idonee a garantire un livello minimo di sicurezza.
All’interno della struttura della Società, il trattamento dei dati verrà effettuato da dipendenti e collaboratori all’uopo designati mediante atto scritto quali persone autorizzate o responsabili del trattamento e tenuti ad operare nei limiti e nell’osservanza delle istruzioni impartite dal Titolare.
I dati verranno conservati per il periodo di tempo necessario previsto dalle legge per esigenze di tipo contrattuale e fiscale.
 
3.   Comunicazione dei dati e ambito di diffusione dei dati
I dati personali dell’interessato potranno essere comunicati a soggetti che, per esigenze aziendali, commerciali o contrattuali, si inseriscono nella distribuzione dei prodotti e dei servizi della Società (es. collaboratori e consulenti esterni, enti istituzionali, istituti ed enti assicurativi, bancari, finanziari, società che si occupano di logistica), consulenti legali. L’elenco completo ed aggiornato dei responsabili del trattamento, nonché degli altri soggetti a cui i dati personali potranno essere comunicati è disponibile presso la sede del Titolare e potrà essere liberamente consultato su richiesta.

1.   Diritti dell’interessato di cui all’art. 7 del Codice                                                                  

In relazione al trattamento dei dati suindicato, Lei potrà esercitare i diritti richiamati nell’art.  13 GDPR 679/16 come meglio espressi negli artt. 15-16-17-18-20-21 e 22 GDPR 679/16 e nello specifico Lei avrà diritto di:

1)      ottenere la conferma dell’esistenza o meno di dati personali che La riguardano, anche se non ancora registrati, e la loro comunicazione in forma intelligibile;
2)      chiedere al Titolare del trattamento l’accesso ai dati personali, oltre al diritto alla portabilità dei dati;
3)      ottenere l’aggiornamento e la rettificazione ovvero, quando vi ha interesse, l’integrazione dei dati;
4)      opporsi, in tutto o in parte: a) per motivi legittimi al trattamento dei dati personali che lo riguardano, ancorché pertinenti allo scopo della raccolta; b) al trattamento di dati personali che lo riguardano a fini di invio di materiale pubblicitario o di vendita diretta o per il compimento di ricerche di mercato o di comunicazione commerciale.
5)      ottenere la cancellazione e la trasformazione in forma anonima o il blocco dei dati trattati in violazione di legge, compresi quelli di cui non è necessaria la conservazione in relazione agli scopi per i quali i dati sono stati raccolti o successivamente trattati;
6)      revocare il consenso in qualsiasi momento senza pregiudicare la liceità del trattamento basato sul consenso prestato prima della revoca, nei casi previsti dalla legge;
7)      proporre reclamo a un’autorità di controllo;
8)      ottenere l’attestazione che le operazioni di cui ai superiori numeri 4 e 6 sono state portate a conoscenza, anche per quanto riguarda il loro contenuto, di coloro ai quali i dati sono stati comunicati o diffusi, eccettuato il caso in cui tale adempimento si rivela impossibile o comporta un impiego di mezzi manifestamente sproporzionato rispetto al diritto tutelato.
 
Titolare del trattamento è easycharter.it (P.I. 05908991218)  con sede legale VIA LUCA GIORDANO 99NAPOLI (NA) CAP 80128, ufficio in Corso Alcide De Gasperi, 44 Castellammare di Stabia (NA) Tel.081 18364047. La richiesta di cancellazione dei dati personali può essere inoltrata a:info@easycharter.it.

 


 

THE “HOLDER” OF THE TREATMENT
Following the consultation of this site, data relating to identified or identifiable persons may be processed
. The “holder” of their treatment is Easy Charter with center to Via Alcide De Gasperi, 44 Castellammare di Stabia (NA)

THE PRIVACY POLICY OF THIS SITE
This page describes how to manage the site in relation to the processing of personal data of users who consult it.
It is an information document which is also given in accordance with art. 13 of d.lgs. n. 196/2003 – Code on the protection of personal data to those who interact with this website.

 

The information
is given only for this website and not for other websites that may
be consulted by the user
through links.
The information is also inspired by Recommendation No. 2/2001 that the European authorities for
the protection of personal data, gathered in the Group established by art. 29 of Directive 95/46/EC, adopted on 17 May 2001 to identify certain minimum requirements for
the collection of personal data on-line. In particular, the manner, timing and nature of the information
to be
provided by controllers to users when they connect to web
pages, regardless of the purpose of the link

.  
PLACE
OF DATA TREATMENT The data
connected to the web services of this site are kept in the servers managed by the Internet Provider that provides hosting services with security procedures and a quality system according to ISO 9001 and technical personnel highly skilled. No data from the web service is communicated or disseminated.
 
TYPES OF
DATA TREATED Navigation data Computer systems and software procedures for the operation of this website acquire, in the course of their normal operation, certain personal data whose transmission is implicit in the use of Internet communication protocols. This information is not collected to be associated with identified data subjects, but by its very nature could, through processing and associations with data held by third parties, enable users to be identified. This category of data includes IP addresses or domain names of computers used by users who connect to the site, addresses in URI notation (uniform Resource identifier) of the requested resources, the time of the request, the method used to submit the request to the server, the size of the file obtained in response, the numeric code indicating the status of the response given by the server (good end, error, etc.) and other parameters related to the user’s operating system and computer environment. These data are used only for the purpose of obtaining anonymous statistical information on the use of the site and to control its proper functioning and are deleted immediately after processing. The data could be used to establish liability in case of hypothetical crimes and are kept for the maximum period prescribed by law. Data provided voluntarily by the user The optional, explicit and voluntary sending of e-mail to the addresses indicated on this website involves the subsequent acquisition of the sender’s address, necessary to respond to requests, as well as any other personal data entered in the letter.   COOKIES This site uses session cookies (which are not stored persistently on the user’s computer and vanish with the closing of the browser) is strictly limited to the transmission of session identifiers (consisting of random numbers generated by the server) necessary to allow safe and efficient exploration of the site. The c.d. session cookies used in this site avoid the use of other computer techniques potentially detrimental to the privacy of users’ navigation and do not allow the acquisition of personal data identifiers of the user

COOKIES OF THIRD PARTIES
This site also acts as an intermediary for third-party cookies, used to provide additional services and functionality to visitors and to improve the use of the site itself, such as buttons for social networks. This privacy policy does not apply to services provided by third parties, and this site has no control over their cookies, entirely managed by third parties. The data transfer contract is carried out directly between the user/visitor and the third parties, so the acquisition of consent for these cookies is, of course, at the expense of the third parties, while this site does not participate in any way in such assignment. As a result, information on the use of these cookies and their purposes, as well as on how to disable them, is provided directly by third parties to the pages below.

In particular, this site uses cookies of the following third parties:

– Google (Google Analytics cookie): Google Analytics is a Google analysis tool that uses cookies (performance cookies) to collect anonymous browsing data in order to examine users’ use of the site, compile activity reports on the site and provide other information, including the number of visitors and pages visited. Google may also transfer this information to third parties where required by law or where such third parties process such information on behalf of Google. Google Analytics cookies can also be used to show more relevant results in Google properties (such as Google Search). Google will not match the Ip address to any other data owned by Google. Data transmitted to Google is stored on Google servers in the United States.

This site also incorporates plugins and/or buttons for social networks, in order to allow easy content sharing on your favorite social networks. These plugins do not set a cookie, but if it is already present on the visitor’s computer they are able to read it and use it according to its settings. The collection and use of information by such third parties are governed by the respective privacy policies to which please refer.

– Facebook (cookie information link
) – Twitter (cookie information link)
– LinkedIn (cookie information link
) – Google+ (cookie information link
) – Pinterest (cookie information link
) – Tumblr (cookie
information link) – Instagram (link privacy
 policy ) – Flickr (link privacy policy)

HOW TO
DISABLE COOKIES In case you want to block cookies we remind you that this could have a negative impact on the usability of some websites.

Most browsers allow you to refuse/accept cookies. Below is some practical information to disable cookies on the browser you are using.

Microsoft Internet Explorer
Click the ‘Tools’ icon in the top right corner and select ‘Internet Options’. In the pop up window select ‘Privacy’. Here you can adjust the settings of your cookies.

Google Chrome
Click the wrench in the top right corner and select
‘Settings’. At this point select ‘Show advanced settings’ (“Under the hood’”) and change the ‘Privacy
‘ settings
.
Mozilla Firefox
From the
drop

-down menu in

the top left corner select ‘Options’. In the pop-up window select ‘Privacy’. Here you can adjust the settings of your cookies.   Safari From the drop-down menu in the top right corner select ‘Preferences’. Select ‘Security’ and here you can adjust the settings of your cookies.  To learn more about cookies and how to manage or disable third-party cookies or marketing/retargeting, visit www.youronlinechoices.com.  To disable analytic cookies and to prevent Google Analytics from collecting data on your navigation, you can download the Google Analytics browser add-on: https:///tools.google.com/dlpage/gaoptout.

FACTORY
OF DATA TRANSFER
Except as specified for navigation data, The user
is free to provide the personal data contained in the request forms to the HOLDER indicated in Contacts to request the sending of informative material or other communications.
Failure to confer them may make it impossible to obtain what is requested.
 
MODALITY
OF TREATMENT
Personal data
provided by users who submit requests for information or book guided tours are used only for the purpose of performing the service or service requested, shall not be disclosed and may be disclosed to third parties only where this is necessary for that purpose.
Personal data are processed with automated tools for the time strictly necessary to achieve the purposes for which they were collected.
Specific security measures are observed to prevent data loss, unlawful or incorrect use and unauthorized access.
  RIGHTS OF INTERESTED Persons to whom personal data relate have the right at any time to obtain confirmation of the existence or otherwise of the same data and to know its content and origin, verify its accuracy or request its integration or updating, or rectification (Art. 7 of Legislative Decree no. 196/2003). According to the same article you have the right to request the deletion, the transformation into anonymous form or the blocking of data processed in violation of law, as well as to object in any case, for legitimate reasons, to their processing. Requests should be addressed to the office of the Data Controller by telephone, fax or email, reported in this document and in this site.

Finally, please note that this document, published on this site constitutes the “Privacy Policy” of this site.

1
Ciao, hai bisogno di una informazione? Chatta con noi adesso!
Call Now Button